Marketing definíció

Marketing definíció: az a tudomány vagy egyenesen művészeti ág, ami a te, a terméked vagy szolgáltatásod, és a vevő háromszögében van. Voltaképpen a marketing kommunikáció, amiben elmondod a termékről a mit, hogyan, miért, mi van akkor ha, dolgokat, de ezt nem csak marketing szövegben, hanem a videót, képet, saját magadat is felhasználod arra, hogy közvetítsd a terméked vagy szolgáltatásod tulajdonságait.
Régen, én még a Philip Kotler Markeing könyvből tanultam a Marketinget, és talán ezért is jelentkeztem másoddiplomás képzésre a Közgadasági Egyetemre.

Akkoriban sok képzést végeztem egyszerre (nem volt még gyerekem, bírtam) és az Access tréning tanárnője a szünetben megkérdezett minket, akik valamilyen marketing kérdésről vitáztunk, hogy mi is az a marketing. Az egyik munkatársam hebegett, hogy azt biza két órában sem lehetne elmondani – szerintem meg gáz volt az egész megjegyzése, egósan lenyomta szegény (egyébként Accessben nagyon jó tanárnőt) – így én megkettőzött odafigyeléssel azt mondtam neki, hogy egy mondatban összefoglalom. Kicsit Kotler marketing ízű, de itt van a Marketing egy mondatos pozitív és nagyon megszívlelendő definíciója.

Marketing fogalma, marketing definíciója

Marketing fogalom: a termék vagy szolgáltatás piackutatásától kezdve a csomagolás, feliratozás, a reklám, megjelenés, és a vevőhöz való szállítási mód előre megtervezett és kivitelezett összessége a marketing, amit azért és csak azért foglalunk egybe, hogy a vevő a terméket úgy, olyan küllemben, olyan érzéssel kapja meg, ami egyrészt azt adja, amit elvárt, másrészt magával a termékkel vagy szolgáltatással , a kezdetektől az előállításán keresztül a csomagolásig, szállításig, polcon megjelenésig sőt még az eladó kedvességével bezárólag is teljes összhangban van.

 

Látszik, ugye, hogy a marketing voltaképpen minden, például egy boltnak a berendezése, a bolti eladó ruhája, a kedvessége (vagy éppen nem kedvessége), szóhasználata, a termék prezentálása ugyanúgy, mint a hirdetési csatornák kiválasztása.

A marketing a szalag a termék csomagolásán. A marketing a jó szó, és a még eggyel több használati tanács. A marketing, ha úgy nézzük, minden, ami jó a termék kifejlesztésének folyamatában.

 

Tudom, úgy magyarázom most, mint aki azt gondolja, hogy marketingről soha nem hallottak még az olvasói. Szeretném, ha ez lenne a helyzet. Mert a marketinget annyira le tudják húzni, ellenezni, gyűlölni, és ugyanakkor egekig magasztalni. Ezért el szeretnék némi félreértést oszlatni.

Az eladás tudománya a sales. De az online marketing szót felkapták, és az online sales szót nem, így aztán az eladási tevékenységet is marketing címszó alá sorolták be, ami hiba, és ráadásul a sales tevékenység miatt haragszanak sokan a marketingre.

A reklám – nos ez része a marketingnek, de nem kellene, hogy a reklám hazudjon. Mellesleg a hiradóban több a hamis és a fél-információ, mint a reklámokban.  De erről majd máskor.

Képzeld el, ahol sokáig dolgoztam, az Esso benzinkutakat üzemeltető vállalatnál a legjobb reklámok egyike volt egy hatalmas, felfújható tigrisfej és mancs, amit a maga 15 méteres magasságával feltettek mindig egy-egy benzinkút tetejére. Mókás, felhívó, és megemelte a forgalmat a kúton. Lehet, hogy gyerekek látták meg és mondták a szülőnek? Lehet, de nem támasztják alá az adatok. Egyszerűen jól esett ránézni mindenkinek. A jó reklám, a jó marketing olyan, ami többletet ad nekünk, fogyasztóknak. Nem pedig rosszat. Ha rossz a marketing, vagyis rossz érzést kelt benned, nem mész közelébe, ugye?

 

És végül egy mondatban, hogy mi az egyéniség marketing? Csak azt a marketinget, csak azon marketing elemeket tudod saját magad jól üzemeltetni a munkád során, amikkel egyet értesz, ami könnyen jön a te saját életedből, ami egységben van a jellemeddel. Na ezen kör az egyéniség marketing, vagyis a teljes marketing palettáról olyan elemeket válogatunk hozzád, ami neked jól áll, örömmel és könnyedén alkalmazod, és nem mellesleg erősíti a terméked-szolgáltatásod és a te egyéniség márkád megjelenését.

Az egyéniség marketing a termékednek és magadnak az a kifelé megjelenő ruhája, amit imádsz viselni, és ami mások szerint is jól áll!

About The Author

Kozma Emese Kinga

Író, online marketing szakember, életművész, költő, jó barát.... Ezeket szokták mondani rólam. De a legaranyosabb az volt, hogy királynői egyéniség - ebből lett az Egyéniség Marketing, ami viszont egészen biztosan a Marketing Királynője!