Hatodolnád a profitot a rossz marketinggel?

A jó marketing sok mindent kiszervezhet, de nem a profittermelő tevékenységét viszi ki saját vállalkozásán kívülre. Profit marad, a többletmunka mehet kívülre. Nem az eladások mennyiségén akar mindenáron változtatni a jó marketing, hanem az összes profit emelésén, vagyis a profit maximalizálásán. Ellenben a hagyományos marketing azzal a bizonyos gyűlölt sales szemlélettel folytonosan a többleteladásokat akarja generálni. Milyen áron?

Ha csak az eladás a fontos, ha csak azt nézzük, akkor csak munkát szereztünk magunknak.

Na most már jól szembeállítottam a borzasztó és minden egyes mosóporreklámban lehúzott hagyományos marketinget a trendi, követendő, új és csodálatos sikermarketinggel?

Valójában én térek vissza a régi marketinghez, ahhoz, ami még a marketing definícióból jött, csupán beleviszek még egy szempontot: az egyéniségünket, a boldogságunkat.

Vagyis a jó marketing az egyéniségünkből indul ki.  

A jó marketing az egyéniségedből indul ki

A jó marketing az egyéniségedből növekszik

Mit jelent ez? Tedd csak fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Mi az, amit szeretsz a tevékenységedben?
  • Mi az, amivel legtöbbet tudsz segíteni a vevődnek?
  • Mi az, amit nem szeretsz, és ezért inkább segítséget hívnál?

Látszik, hogy az egyéniség marketing az önismereten alapul.

Ha varrni szeretünk, és minőségi termékkel tudunk a vevő kedvében járni, akkor erre a kettőre kell hangsúlyt fektetnünk. Ha mondjuk nem bírjuk a számlázás nyűgjét, vagy nem értünk a webshop üzemeltetéshez, akkor ezt kell kiszerveznünk.

És mit nem szabad kiszerveznünk? A profitot.

A profitot? Hogy szervezhetjük ki a profitot? – kérdezed.

Úgy, hogy odaadod mondjuk a bevételed felét nagykereskedőnek, vagy a közvetítőnek.

Először tisztázni kell, mi a bevétel és mi a profit.

Egy 4000 Ft-os könyv árát elemzem, azon mutatom be.

Bruttó ár: 4000 Ft azaz 3150 plusz Áfa – ha én adom el, ez a bevétel.

Előállítási költség (csak hasamra ütöttem, sok mindentől függhet): 1524 azaz 1200 plusz áfa

A nagyker nagyjából féláron veszi be, néha még ez alatt, vagyis csak 45-47%-on, azaz 2000 Ft-ért, ami 1572 plus Áfa. Ha ő adja el a könyvet négyezerért, akkor a bevétel ez csupán.

A marketing hatása a profitra - nem mindegy, hogy 100 egység, vagy csak 16 ...

A marketing hatása a profitra

Ha te adod el a saját könyvedet, a profitod, vagyis a nettó előállítási költség és a nettó bevétel különbsége nettó 1626 Ft darabonként. Ebből fedezheted a számla kiállítását. A postázásért, esetleg kérhetsz pénzt is.

Ha a nagykereskedő adja el, akkor a profitod nettó 272 Ft.

Profitszempontból az eladási művelet kiszervezése: hatodolás.

Bár a nagykereskedő „csak” felét nyúlta le az árnak, de valójában a profit 83%-át megette, neked az eredeti profit egy hatoda jut csak.

 

Természetesen, ha több mint hatszor annyit ad el a nagykereskedő, akkor pénzednél vagy. De ha nem? Akkor jobb, ha az egy hatod profiton felüli öt hatod profitból megfizetsz egy könyvelőt, hogy a számlázást intézze, valamint elkészítesz egy profittermelő honlapot. A honlap sok időt és energiát elvihet, így ha nem vagy ebben profi – mondjuk inkább varrásban és kreativitásban vagy az – akkor keress meg profikat. A legjobb kombináció kreatív egyéniségeknek, ha együttműködve a honlap kinézetének és funkcionalitásának kitalálásában minimális mértékben megtanulják az egyszerű honlap kisebb változtatásainak módját (kapcsolat rovat változás, új cikk írás, stb) – vagy tudod mit? Kérj havi fixért „segítünk” szolgáltatást.

Bababarát apartmanom weboldala sokszorosan behozza az árát: www.kristalyapartman.hu

Bababarát apartmanom: www.kristalyapartman.hu

Egy saját példa: Kristály Baba-barát Apartmanom

a bababarát apartmanom weboldalát én készítettem. Nemcsak hogy behozza az árát, de olyan jól van optimalizálva egyes spéci keresőszavakra, hogy nem fizettem egyetlen egy webes szálláshirdetőnek sem. Sem előre fixet, sem utólag százalékot. Így ráadásul pontosan tudtam azt is, hogy milyen vendégek érkeznek. Kedvesek, aranyosak. Mert közvetlenül velük lehettem kapcsolatban. Nekem a profitmaximalizálás nemcsak a megspórolt pénzen és jutalékon, de ezen felül még a kedves emberekkel mérhető le, mert ők biztos eljönnek, nem mondják le, nem vitáznak, nem alkusznak, nem firkálják össze a falat, és nem törik össze a berendezést.

 

Profitálj az egyéniségedből, vagyis dolgozz az egyéniség marketing elemeivel, és jelentkezzen nálad a profitod!

About The Author

Kozma Emese Kinga

Író, online marketing szakember, életművész, költő, jó barát.... Ezeket szokták mondani rólam. De a legaranyosabb az volt, hogy királynői egyéniség - ebből lett az Egyéniség Marketing, ami viszont egészen biztosan a Marketing Királynője!