A marketing az, ami a te általad készztett termék vagy szolgáltatás és a vevőd között lévő beszélgetés, vagy akár szavak nélküli kommunikáció. Ha a marketinget kiadod a kezedből, ha nem te beszélgetsz a leendő vevőddel, akkor elveszted a kapcsolatot velük, nem érted a nyelvüket, és nem tudod, pontosan mire van szükségük. Ha magadnál tartod a marketinget, akkor aokkal beszélgethetsz, akik ideális vevőid tudnak lenni, a nem ideálist pedig lazán átengeded a nem ideális tömb-marketingezősöknek. Akikből 12 egy tucat.
Mondok egy példát.
Van egy bababarát apartmanom, amit csak én hirdetek. Vagyis nem regisztráltam be a szallas.hu oldalra, mert aki ott kattint, és meg akar szállni, azt nekem szerződésben foglalt kötelezettségem fogadni és ellátni – pedig lehet, hogy nem is ide való.
Miért lehetek és kell is nekem válogatósnak lennem? Nemcsak önző indok ez, hanem arról van szó, hogy én kisbabás családokat tudok jól ellátni, nekik mindent adni, bulizni vágyó fiatalokat nem tudok fogadni. Ők sem éreznék magukat jól nálam. A szállás oldalon pedig egyrészt nem babásoknak is feljön a szolgáltatásom, másrészt a babásoknak pedig gyakorlatilag az összes falubeli apartman ajánlott, mint bababarát, pedig ez minimum hamis, mert nem bababarátság az, hogy van egy utazóágy.
Van egy másik indok is, amiért nem megyek be ilyen „12 egy tucat” portálokra: a tevékenységükért százalékos díjat
Vagyis a közvetítő közeg megmásítja az üzenetedet.
A bio termékeknek legritkább esetben megfelelő egy sima hipermarket óriáspolca, igaz amerikában a Trader Joe üzletlánc, Kanadában a Whole Food market jól tudja eladni a prémiumkategóriás bio és öko termékeket.
Vagyis az eredeti címet kissé módosítva azt ajánlom, ha eredeti, egyéniségeden alapuló különleges terméked és szolgáltatásod van, hogy vagy tartsd a marketingkommunikációt magadnál, vagy pedig csak olyan kezébe add (lásd az ökoélelmiszerre a Whole Food) aki ugyanazon értékeket ugyanolyan komolysággal közvetíti a vevő felé.
A „12 egy tucat” termékek meg mehetnek a hipermarketek polcaira, és a gyűjtőportálok virtuális kockáiba, mint egymással teljesen felcserélhetők”.
Ha eddig is olvastál engem, akkor tudom, hogy te nem a 12 egy tucat kategóriás vagy. Javaslatatom:
Tartsd magadnál a lehetőséget, hogy megadd a beszélgetés irányvonalát, és ne fogadj el bárkit vevődnek!
Ui: itt az egyéniség marketing portálon és a programjaimon azt tanulhatod meg, hogy hogyan tudod a saját magad egyéniségére épített egyedi marketingedet könnyedén, örömmel, a többi tevékenységedbe beépítetten megtenni, mi több, gyakorlatilag egyéniséged eladja magát.
Itt nem végzünk helyetted marketing tevékenységet. Csak veled együtt.