Miért hazug sokszor a marketing?

Kedves a honlap amit látok, jó a hírlevél, és ekkor rájövök, hogy hazudik. Hazudik, mert azt mondja, hogy „csak most adok engedményt”, én meg tudom már, hogy minden egyes feliratkozónak ad, kb 1 hetes periódus után egy hétig. A MOST egy abszolút kategória, ő pedig relatív mostban ad kedvezményt. Arra fogja, hogy most rakja össze a csomagokat, ami persze így abszolút hazugság. Mert folyamatosan mondja mindenkinek.

Miért zavar?

Téged miért zavar?

Egyáltalán zavar?

Kell-e egyáltalán arra törekedni, hogy ne hazudjak a marketingbe, amikor a tanult és kidolgozott know-how információk mindig hazugságra épülnek? Arra, hogy TE-ÉN, mint a marketinget látó és befogadó ember, azt akarja, hogy

1. valami csak rövid ideig legyen, különben halogat

2. valami ingyenes legyen, vagy olcsó, vagy akciós, mert teljes áron még véletlenül se,

3. valaki folyamatosan foglalkozzon vele, nevén szólítsa, naponta kedves e-mailt vagy FB bejegyzést írjon, pedig ha elkezdjük tenni, pontosan tudjuk, hogy 20 ember felett nem tudsz egyéni emberekkel naponta név szerint foglalkozni.

Ezek szerint az EMBER igényli, hogy átvágják?

Akkor nekem nem is a Marketinget kellene megváltoztatnom őszintére, hanem a hazugságot igénylő embereket kellene megváltoztatnom arra, hogy ne igényeljenek olyat, amit csak hazugsággal lehet megígérni?

Ha az embereken alapul a Hazug Marketing, akkor meg kell keresnem a Valódi Embereket, akik a Valódi Marketinget szeretik.

Ez egy hosszabb távú folyamat, de a

cikkben szereplő kicsit hazug marketinget azért át tudnám alakítani őszintére, így: 

Egyéniség Marketing Tipp 1: lehetne abszolút mostba mutatni ezzel az akciós termékkel, mégpedig úgy, hogy minden feliratkozónak megmutatod a teljes áru terméket  feliratkozás után kb egy héttel, és ha nem vásárolt, azt mondod neki,  hogy időnként szokott lenni akció, amikor beszerzel egy nagyobb tételt az alapanyagokból, és iratkozzon fel itt, ha majd akkor emlékeztetőt akar.

Egyéniség Marketing Tipp 2: Feliratkozás után egy héttel megmutatni a terméket, és pár nappal utána egy személyre szóló kupont adni, amit valamennyi ideig (mondjuk 4-7 napig) használhat fel.

Egyéniség Marketing Tipp 3: egyszerűen a teljes árat adni. De akkor a vásárló, pláne ha magyar is hozzászokott, nem vásárol, csak tíz százalékban. Nade erre vannak azok a bizonyos üzleti hetek, amikor egyszerre az egész érdeklődő bagázsnak bemutatod a termékeidet, és adhatsz bónuszokat, vagy árengedményt. Ez már egy magasabb szintű marketing folyamat, ezért ezzel csak a VIP napokon foglalkozom.

Szomorú vagyok, ahogy ezeket leírom, de azért örülök, mert látok egy kiutat: azt, ha végre a kedves és valódiságot igénylő emberek közös klub-ba tömörülnek, így kizárva a klubból a hazugságot. Ja és ez nagyon jó megkülönböztető marketing is!

Előre kedves Egyéniségek a valódi, csodálatos, őszinte és kreatív marketing felé!

 

 

About The Author

Kozma Emese Kinga

Író, online marketing szakember, életművész, költő, jó barát.... Ezeket szokták mondani rólam. De a legaranyosabb az volt, hogy királynői egyéniség - ebből lett az Egyéniség Marketing, ami viszont egészen biztosan a Marketing Királynője!