Tündér-királylányos marketing

Tudom, az online marketinget mindenki, komolyan mindenki úgy írja le, mint egy lassan megtanulható dolgot, sok adat, sok téma, mindent egyszerre kell fejleszteni.

Ma Lady Di elegáns ruháinak készüléséről fogok írni – mert neki ezek voltak többek között a marketing eszközei. Csiribi, csiribá, ruha terem minden alkalomra marketing-üzenetképpen.

Tündérkirálylányok, íme, a marketing könnyedén, bájosan

Tündérkirálylány, milyennek szeretnéd az életet? A tündérség eleve hozza magával, hogy egyszerűen, szempillantás alatt hozunk létre dolgokat. Nos ez a való életben a királylányoknak azért kicsit hosszabban szokott teljesülni, de mije van a királylánynak, na mije – segítsége. A királylány szolgálók hada veszi körül. A modern királylánynak pedig appjei vannak, valamint a munkában partnerei.

NADE. Itt a nade. A királylánynak azért meg kell mondania, hogy mit szeretne. Legalább egyszer. Legalább a legbelső szolgálólányának, aki majd elmondja a többieknek.

Ez a legbelső szolgálólány lehet a mentorod. Ő fogja majd a te gondolataidból kihámozni, hogy mit szeretnél, hogy szeretnéd….

Milyen ruha illik hozzád? Azt hiszed, Lady Di egész napját a szabónál töltötte? Hát nem. Bár a legelején saját elmondása szerint akár órákat is eltöltött a kelmék nézegetésével, később már csak húsz perce volt rá. De tudták, ő milyet szeretne nagyjából, azokat tették elé.  Tudták, mik a méretei, volt olyan próbababa a szabóságban, így a személyes találkozás is nagyon kis időt vett igénybe. És egyszerre nem egy ruhát próbáltak, hanem a következő szezonra való összes ruhát. Jut eszembe, mások Tündérkirálynő (most még nem mondom a nevét) aki videókat ad ki hetente egyet, egyszerre 5-6 videót készít, akkor övé a stúdió. Egyszerre készül a sminkje, a haját reggel fodrász igazítja, és designer viszi a hat váltás ruhát, ő pedig a hat szöveget a hat videóhoz.

Na ezt én egyfajta hatékonyságnak nevezem. Nem, pontosítok. Ezt én marketing hatékonységnek nevezem.  Az odafigyelés, előkészíülés, és tudás adta hatékonyságnak.

Vissza a marketinghez. Vagy nem erről beszéltem eddig is? Mondjuk amiről beszéltem, az a marketing vevőkommunikációs része, de szerintem a valódi marketing felfűzhető csak csupán a vevőkommunikáció részre is.

(Amit manapság legtöbbször marketingnek neveznek, az voltaképpen a sales)

A fő kérdések a vevőkommunikációban

Mit szeretnél a vevőtől kapni? Mit szeretnél a vevőnek adni? Sőt, Királylány, mit szeretnél a népednek adni, aki ott tolong az ablakod alatt? Mit szeretnél azoknak adni, akik  mosolyognak rád, amikor az utcán látnak? Aki felnéz rád, és reményt, bájt vár tőled, mint ahogy ma egy vezetőtől motivációt, ihletet, és tudást várnak.

Tündérkirálylány, vedd elő egy pillanatra a tündérségedet, és hozd fel belőle a csengő hangodat, kedves lényedet, belső tudásodat.

Ladi Di bájosságot, szépséget, kedvességet akart adni. A ruhái is mind e szerint készültek. Szépség, elegánsság, alkalomhoz illőség volt benne.

Kislányként imádtam Lady Diről a közvetítéseket, olvastam a róla szóló – ma már tudom, kissé propaganda marketing ízű – könyvet. Túl sok szabálynak kellett megfelelnie, de megtette, és közben rengeteget adott azoknak, akiket szolgált. A népének, az egész világnak.

Amit tanultam tőle, az a bájosság, az, hogy engedte, hogy segítsenek neki mások, és az, hogy közben folyamatosan kereste a belső tündérségét, a belső értékeit.

A marketing nem mumus, a marketing nem más, mint Tündérség, egyfajta bűbáj.

A marketing arra épít, amit szeretünk, mi emberek. Szeretünk informálódva lenni, szeretjük, ha tapasztalatot, tanácsot kapunk. És amit még jobban szeretünk, ha közben szórakoztatnak. A marketing ezt teszi – amit te tudsz, azt megmutatod, úgy, ahogy mások szeretnék látni. Csupán összerendezés kérdése.

Nem tudom elégszer mondani, ha már tudod, ugord át: a marketing csodálatos eszköz valódi, őszinte emberek, csodálatos egyéniségek kezében. A marketing egy kés, vagy egy autó, olyan eszköz, ami elvisz egyik helyről a másikra, elvisz a te gondolataidtól a leendő vevőd igényeihez, és még tovább, szolgálatot tesz a vevődnek, mert megmutatja, hogyan oldhatja meg a saját problémáti. Eközben akár még szórakoztat, kedvességet és mosolyt is ad. Az egyéniség marketing mindezt könnyedén, saját egyéniségedből kiindulva, saját mondataiddal, saját tündöklő egyéniséged megmutatásával éri el. Minden a tiéd benne, semmi sem hamis. A marketing a legszebb szó lehet, amennyiben előtte és benne az egyéniséged van!

A legjobb, amit tapasztalatoddal tehetsz, hogy megosztod másokkal, segítesz vele másokat. Ez a te munkád. A legjobb, amit az egyéniségeddel tehetsz, hogy mosolyát, lényegét, kedvességét a marketing üzeneteidbe forgatod bele, és élvezed ennek a furcsa, nem is munka , hanem inkább tapasztalat csomagolás, egyéniség szalagozás tündérség bűbáj minden egyes percét!

 

 

About The Author

Kozma Emese Kinga

Író, online marketing szakember, életművész, költő, jó barát.... Ezeket szokták mondani rólam. De a legaranyosabb az volt, hogy királynői egyéniség - ebből lett az Egyéniség Marketing, ami viszont egészen biztosan a Marketing Királynője!